Truckland & MostWare

Infrastructuur
#Hyper converged
#Infrastructuur

Leestijd: 5 minuten leestijd

Case

Martijn Bloem

IT Business Strateeg

Op ons algemene nummer
+31 (0)
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)

Martijn Bloem

IT Business Strateeg

Truckland

Een fysiek SAN-systeem? Natuurlijk kan dat, maar ik zou het niet doen. Zo begon het gesprek tussen MostWare en Truckland ongeveer. Een moderne infrastructuur op basis van HP Hyper Converged sloot namelijk veel beter aan bij hun bedrijfsvisie. 

Eerst luisteren, dan pas leveren

Toen Alrik Kraijnbrink in 2015 bij Truckland begon als IT-manager, constateerde hij al snel dat de bestaande serverinfrastructuur niet meer aansloot bij de wensen vanuit het bedrijf. Nadat Alrik deze wensen op papier had gezet, ging hij om tafel met een aantal leveranciers waaronder Buyitdirect. “Op dat moment stond een SAN als storage-oplossing hoog op mijn shortlist voor een nieuw systeem. Totdat Buyitdirect voorstelde om ook eens met MostWare, hun partner op het gebied van consultancy, implementatie en beheer, te gaan praten. Zo kwam het dat Martijn Alrik wist te overtuigen van de voordelen van een HP Hyper Converged infrastructuur. “Ik wist toen niet dat de Hyper Converged oplossing al zo ver ontwikkeld was en dus was ik in eerste instantie nog wat sceptisch. Gelukkig heeft Martijn mij uiteindelijk overtuigd, want we hebben met deze oplossing 40% bespaard op hardware en ook het beheer is kinderlijk eenvoudig.”

“Ik wist toen niet dat de Hyper Converged oplossing al zo ver ontwikkeld was en dus was ik in eerste instantie nog wat sceptisch. Gelukkig heeft Martijn mij uiteindelijk overtuigd, want we hebben met deze oplossing 40% bespaard op hardware en ook het beheer is kinderlijk eenvoudig.”

Efficient inzetten van opslagkracht van bestaande servers met Hyper Converged

Martijn is blij dat Alrik er zo over denkt. “Vaak worden er in de IT toch appels met peren vergeleken. Het is soms moeilijk om een oplossing op waarde te schatten. Door niet klakkeloos te leveren waar ze om vroegen, maar een uitgebreid adviestraject in te gaan, konden wij Truckland uiteindelijk van passend advies voorzien. Hierdoor konden ze een hele bewuste keuze maken. Een keuze die inmiddels zijn vruchten heeft afgeworpen. Met Hyper Converged zet je namelijk de opslagcapaciteit van de bestaande servers efficiënter in, waardoor je niet in een traditionele SAN hoeft te investeren. Zie het als een virtuele SAN waarbij door middel van software optimaal gebruik wordt gemaakt van de aanwezige rekenkracht en opslagcapaciteit. Het regelen van workload en opslagruimte gebeurt automatisch. Zo is je netwerk eenvoudig te beheren. Bovendien kunnen zowel de opslagruimte als het aantal servers uitgebreid worden, waardoor het systeem tevens schaalbaar is.”

“Ik hoefde alleen maar de IP-adressen aan te leveren, de rest regelde MostWare. Wat dat betreft is het een ontzettend fijne partij om mee samen te werken. Martijn weet waar hij het over heeft en nog belangrijker; hij krijgt het ook voor elkaar.”

Hoewel Alrik goed bekend was met de oplossingen van HP, was voor de IT-helpdesk van Truckland VMware nog relatief nieuw. Daarom ging Truckland in eerste instantie een jaarcontract met MostWare aan voor beheer op afstand. “Dat is weggegooid geld geweest,” lacht Alrik. “Ik heb nog nooit zo’n stabiel systeem meegemaakt.” Ook van de implementatie zelf kan Alrik zich nog maar weinig herinneren. Niet omdat zijn geheugen hem in de steek laat, maar omdat het allemaal zo geruisloos verliep. “Ik hoefde alleen maar de IP-adressen aan te leveren, de rest regelde MostWare. Wat dat betreft is het een ontzettend fijne partij om mee samen te werken. Martijn weet waar hij het over heeft en nog belangrijker; hij krijgt het ook voor elkaar.”

Veelgestelde vragen

Onze klanten vroegen zich de volgende dingen af, misschien heb jij dezelfde vraag?

  1. Kunnen we door blijven werken tijdens de implementatie?

    Jazeker, de werkzaamheden die geen impact hebben op de bedrijfsvoering plannen we tijdens kantooruren. De werkzaamheden waarbij servers of netwerkcomponenten uitgeschakeld moeten worden plannen we in overleg buiten kantooruren in de avonden, weekenden of zelfs ‘s nachts.

  2. Is MostWare 24x7 bereikbaar voor ondersteuning?

    Ja! De engineers van MostWare draaien een wisseldienst voor de 24×7 bereikbaarheid. Dit doen we in eigen beheer om zo snel mogelijk te kunnen reageren op incidenten die buiten de normale servicetijden optreden.

  3. Kunnen mijn IT-medewerkers getraind worden?

    Om de IT-afdeling comfortabel te maken met de nieuwe IT-infrastructuur kunnen we training-on-the-job organiseren en aparte trainingsmomenten plannen. Hierin wordt de kennis overgedragen en elke IT-medewerker wegwijs gemaakt zodat dagelijks beheer zelf uitgevoerd kan worden. MostWare kan hierbij ondersteunen in de tweede-lijn op het gebied van onderhoud en storingsafhandeling.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager