Horen, zien en zwijgen. En op z’n tijd een beetje praten

Blogs

28 juni 2022

Leestijd: 5 minuten leestijd

Blog

Luisteren naar klanten is het begin van een succesvolle samenwerking, zo schreef Martijn Bloem, IT Business Strateeg én inspirator, in zijn vorige blog. Maar praten is minstens zo belangrijk, heeft hij ontdekt.

Extra uitdagingen

In mijn vorige blog vertelde ik waarom luisteren naar klanten het begin is van een succesvolle samenwerking. Daar ben ik nog steeds van overtuigd, maar inmiddels weet ik dat praten ook belangrijk is. Bij één van onze klanten, een bouwbedrijf, werk ik veel samen met de IT-manager en de manager bedrijfsvoering. Zij hebben met aardig wat uitdagingen te maken, al was het alleen maar om het feit dat ze op veel tijdelijke bouwlocaties werken. Tijdens onze whiteboardsessies zoomen we in op die uitdagingen en na afloop kom ik altijd wel met een oplossing. Mooi toch? Dat dacht ik tenminste.

Neem de klant mee in het denkproces

Op een goede dag verzuchtte de manager bedrijfsvoering: ‘Martijn, ze zijn altijd top, die oplossingen waar jij mee komt en het pakt altijd goed uit, maar hoe je tot die oplossing komt, ik begrijp er niets van. Neem ons nou eens mee in jouw denkproces. Wat gebeurt er in jouw hoofd om tot zo’n oplossing te komen?’ Ik realiseerde me dat hij gelijk had. Gooi een kwartje in mij en er komt een oplossing uit. Maar als de organisatie niet begrijpt hoe ik tot die oplossing kom en waarom ik denk dat dat de meest optimale oplossing voor hun uitdaging is, dan is dat eigenlijk een gemiste kans. Dat was echt een eyeopener voor me. Sinds die dag vertel ik klanten niet meer alleen welke oplossing ik denk dat het meeste waarde toevoegt voor hun organisatie, maar neem ik ze ook mee in hoe ik tot een bepaalde oplossingsrichting ben gekomen.

Van IT naar businessversneller

Zo zie je maar: alleen door te luisteren ontdek je de vraag achter het probleem. Maar pas als je gaat vertellen, neem je een organisatie écht mee. Wij praten liever niet over techniek, maar vertellen over hoe wij IT-omgevingen omtoveren in businessversnellers, dat doen we dan weer heel graag.

Strategisch partnership als versneller

Door een strategisch partnership op het gebied van IT aan te gaan, weet je niet alleen wat je financieel te wachten staat, het levert je zelfs veel meer op dan goed onderhouden werkplekken, servers en back-upsystemen. Het versnelt je business of dienstverlening daadwerkelijk doordat je meegenomen wordt in de digitale transformatie. Zo ben je klaar voor de toekomst.

De MostWare IT Standaard

Bij MostWare hanteren we de MostWare IT Standaard (MITS), een soort Managed Services 2.0. Hiermee krijg je meer grip op de complexe keten van schakels in je IT-omgeving én creëer je samen met ons een roadmap richting een digitale transformatie die je organisatie een positieve boost in de juiste richting geeft. Om jouw organisatie klaar te stomen voor de toekomst richten we ons bij MostWare op vier succesfactoren:

  • De basis: het IT-beheer
  • De sleutel naar succes: jouw eigen IT Business Strateeg
  • Een absolute must-have: security
  • Het geheime wapen: blijven leren

Deze vier onderdelen vormen samen ons MITS-programma. Managed Services, maar dan slimmer, beter en leuker. IT-beheer is slechts de basis. Een hele goede basis, dat natuurlijk wel, maar wat daarna komt is een stuk interessanter. Zodra de basis op orde is, gaan we namelijk pas echt meters maken. Om jouw IT-omgeving om te toveren in een businessversneller. Ook jouw business versnellen met IT? Neem vrijblijvend contact op!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager