De auto als kantoor, toekomstmuziek of waarheid?

Blogs

5 januari 2017

Leestijd: 3 minuten leestijd

Blog

Waar wij eerder al in deze blog schreven over the internet of things en Skype for business kunnen we er nu een nieuw hoofdstuk aan toevoegen: Skype for Business in de auto.

Volvo kondigde eind december aan dat zij in de nieuwe 90 serie van Volvo de functie Skype for Business gaan aanbieden. Volledig geïntegreerd in de bestaande multimedia en bediening via het touchscreen. Via het scherm kan eenvoudig de geplande vergaderingen worden ingezien en deelnemen kan via één druk op het centrale touchscreen.
In het kader van Werk Overal en Werk Slim is dit een mooie toevoeging die ervoor zorgt dat de Office365 applicaties niet alleen onderweg, maar nu ook rijdend gebruikt kunnen worden.

Dat dit een trend gaat worden is goed zichtbaar, want ook BMW heeft aangekondigd om Office365 te integreren in haar nieuwe 5-serie. In deze auto is het mogelijk om de agenda en de email automatisch te synchroniseren met de auto waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is dat het navigatiesysteem automatisch de navigatie instelt als je onderweg gaat naar je afspraak.
Donderdag 5 januari heeft Nissan op de CES2017 beurs bekend gemaakt dat er samen met Microsoft ook Cortana ondersteuning komt in nieuwe Nissan modellen. Een video waarin dit gedemonstreerd wordt is hier onder te vinden.

Werk overal nu ook rijden in de auto. Of presentaties ook zichtbaar worden is niet bekend, maar werk zeker ook slim en houd je ogen straks wel op de weg 🙂

Zo lijkt 2017 nu al het jaar te gaan worden waar auto’s echte mobiele kantoren worden. Wij kijken er in ieder geval naar uit!

 

https://www.youtube.com/watch?v=B5FmHHusIC4

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager