Waarom je als makelaar niet zonder moderne werkplek kunt

Blogs

7 augustus 2019

Leestijd: 6 minuten leestijd

Blog

Hoe modern is jouw werkplek? Best modern denk je nu misschien. Je hebt immers een vaste werkplek, een laptop, een iPad en het laatste model smartphone. Je gebruikt WeTransfer, Dropbox of Google Drive om bestanden te delen en je kantoor beschikt over een volledig digitaal CRM-systeem. Toch lijkt precies daar de schoen te wringen voor veel makelaars.

Van versnipperd naar geïntegreerd

Deze versnipperde situatie met informatie op verschillende plaatsen en collega’s die al deze tools op geheel eigen wijze gebruiken – of liever helemaal niet gebruiken – zorgt ervoor dat je twee keer zoveel werk doet, dat het naleven van de AVG-wetgeving nog ingewikkelder wordt en dat er bovendien onnodig fouten gemaakt worden. Bijvoorbeeld doordat er zoveel verschillende documentversies in omloop zijn, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zonde, want het kan anders.

Stel je voor: je begint je dag met een bezichtiging. Onderweg check je op je Microsoft Surface Pro nog even snel de laatste stand van zaken. Is er misschien al een bod gedaan door een andere klant? Zijn er verder nog bijzonderheden? Informatie die je realtime uit de cloud haalt. Zo kom je goed voorbereid bij de woning aan. Vervolgens rijd je meteen door, want er staat een taxatie op het programma. Ook nu is je multifunctionele ultralichte laptop inclusief digitale pen, alles wat je nodig hebt. Voor jou geen kladblok, losse documenten en smartphone voor de foto’s, maar gewoon één apparaat waarmee je de taxatie opneemt, foto’s maakt en informatie opzoekt. Na afloop van de taxatie stuur je via Microsoft Teams een chatbericht naar je collega’s van de binnendienst. Zo weten zij dat alle gegevens met betrekking tot de taxatie in het dossier staan en kan jij meteen door. Je hoeft dus geen kostbare tijd te verspillen aan het uitwerken van je aantekeningen.

Zo makkelijk kan het zijn. Dankzij de moderne werkplek van Microsoft, een volledig geïntegreerde oplossing waarmee je flexibel, efficiënt en veilig kunt samenwerken. Waar en wanneer jij dat wilt.

Microsoft 365 en Teams

Als makelaar wil je zoveel mogelijk van je kostbare tijd besteden aan je klanten en kopers en zo min mogelijk bezig zijn met het verwerken van informatie. Tegelijkertijd verandert de wereld van de makelaardij razendsnel en kun je anno 2019 niet meer bij je klanten aankomen met mappen vol losse documenten of een verouderde tablet met beperkte mogelijkheden. Van werken in de cloud heb je wel gehoord, maar hoe creëer je nu een moderne, veilige en volledig digitale werkomgeving? De slimme toepassingen van Microsoft 365 bieden uitkomst. Naast de bekende Office applicaties als Word, Excel, PowerPoint en Outlook bevat het namelijk ook Microsoft Teams. Een toepassing die het opslaan en delen van bestanden en het samenwerken met collega’s, partners en klanten een stuk eenvoudiger maakt. Je bepaalt bovendien zelf wie welke rechten krijgt. Zo kun je bestanden eenvoudig beveiligen, maar ook samen met een collega aan een project werken. Ook je CRM-programma van bijvoorbeeld Realworks, boekhoudpakket, IP-telefoniesysteem, website- en mailbeheer kunnen in de online werkomgeving geïntegreerd worden. Zodat alles wat jij op een werkdag nodig hebt overzichtelijk bij elkaar staat.

Aan de slag met jouw moderne werkplek

Om aan de slag te gaan met je eigen moderne werkplek is het belangrijk dat de applicaties en bestanden van de oude fileserver veilig en goed vindbaar zijn in de nieuwe omgeving. Deze migratie laat je bij voorkeur over aan een betrouwbare partij. Een partij die jouw business begrijpt én bovendien snapt dat ICT jouw werk makkelijker moet maken, niet moeilijker. N! wise is zo’n partij. Samen met Microsoft heeft N! wise inmiddels verschillende makelaarskantoren voorzien van een moderne werkplek. Compleet met Microsoft Surface Pro inclusief digitale pen en docking station. Kortom, bij N! wise is jouw moderne werkplek in goede handen. Van de inrichting tot de hardware en het beheer, overal wordt aan gedacht. Zodat jij je kunt richten op waar je echt goed in bent.

Nieuwsgierig?

Benieuwd hoe de moderne werkplek in jouw voordeel kan werken? Sander Houwing van N! wise vertelt je er graag alles over. Geheel vrijblijvend natuurlijk, want iedere samenwerking begint bij een goed gesprek. Sander is te bereiken via 06-27182024 of shouwing@nwise.nl.

 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager