Van technische partij naar procesveranderaars

Blogs

27 januari 2020

Leestijd: 8 minuten leestijd

Blog

Het einde van een jaar is altijd een goed moment om even te reflecteren. Martijn Nederend, Commercieel Directeur bij MostWare, kijkt terug op wat er het afgelopen jaar is gebeurd en deelt onze toekomstplannen met je.

Vertrouwen

Het einde van 2019 is in zicht en traditiegetrouw maak ik even tijd om terug te kijken op het voorbije jaar, maar vooral ook om even vooruit te blikken. Ik doe dat overigens vanaf mijn nieuwe werkplek. En nee, MostWare is niet verhuisd. Wel hebben we de afgelopen maanden ijverig verbouwd. Op de begane grond hebben we er zeventien werkplekken bij gekregen en een daarvan is van mij. De eerste planten zijn binnengebracht en de akoestiek begint langzamerhand op die van een sfeervol MostWare-kantoor te lijken.

Klaar voor verdere groei

Want 2019 heeft voor ons in het teken gestaan van het professionaliseren van onze organisatie. Maurice en ik vonden dat het tijd was het fundament onder MostWare verder te verstevigen en onszelf klaar te maken voor hernieuwde groei. Dat proces is eind 2018 in gang gezet, toen Marcel Jaspers als Operationeel Directeur bij ons team gekomen is. Dit jaar hebben we hard gewerkt aan het oliën van onze machine en inmiddels zijn we helemaal klaar om onze vernieuwde ambities tot uitvoering te brengen.

Procesveranderaar en partner

Zo zien we dat we op allerlei vlakken steeds meer aan het verschuiven zijn van een partij die technische oplossingen biedt, naar procesveranderaar en strategisch en tactisch partner, die meedenkt over hoe we jouw organisatie succesvoller kunnen maken met onze producten en diensten. Om dat zo goed mogelijk te doen, hebben we bijvoorbeeld volwassenheidsmodellen ontwikkeld. Zo’n model stelt ons in staat om samen met een organisatie bepaalde vragen te beantwoorden. Waar sta je? Waar wil je naar toe? Wat heb je daarvoor nodig? En dan hebben we het niet zozeer over wat daar technisch gezien voor moet gebeuren, maar veel meer over wat je met je organisatie en mensen moet doen om op dat niveau te komen en om de juiste resultaten te halen. Dat betekent dat we nog meer belang hechten aan het aangaan van een partnerschap, dat we op zoek gaan naar organisaties waar we een klik mee voelen en die bereid zijn samen met ons die reis te maken.

Waarde toevoegen de MostWare-way

Om dat zo goed mogelijk te doen, hebben we onze waardeproposities vernieuwd, die we begin 2020 zullen delen op onze opgefriste website. Deze proposities zijn gebaseerd op vier pijlers. Zero trust is een relatief nieuwe manier van denken over veiligheid die ons zal helpen onze digitale wereld beter te beschermen. Zero touch houdt in dat het heel simpel wordt nieuwe werkplekken in te richten, daarvoor hoeven wij niet meer fysiek bij jou op de werkplek iets te doen. Je haalt de nieuwe apparatuur uit de doos, zet het op de werkplek van de medewerker, stopt de stekker(s) in het stopcontact en klaar ben je. Aan de slag. Het moderne werken gaat over het werken anno nu. Flexibel, efficiënt en veilig. Op precies zo’n manier dat het jouw organisatie helpt maximale resultaten te behalen. Zie het als een gereedschapskist voor een werkplek op maat. En dan hebben we natuurlijk nog slimme data: de nieuwe olie. Omdat slimme data, the internet of things en algoritmes steeds belangrijker worden, hebben we eerder dit jaar besloten MostWare Next op te richten, een apart bedrijf waarin we al onze data-activiteiten onder brengen. Dit label gaan we in 2020 nog verder profileren als specialistisch label van MostWare maar ik ben nu al supertrots op de eerste projecten die we als MostWare Next bij Promolding en HTC hebben uitgevoerd.

MostWare Academy open voor partners

Onze MostWare Academy is inmiddels verhuisd van Leimuiden naar de begane grond van ons pand in de Van der Helmlaan in Leiden. Was de Academy tot nu toe dé plek voor onze collega’s om zich te ontwikkelen en bij te blijven op hun vakgebied, vanaf het komende jaar stellen we de Academy ook open voor klanten en partners.

Een eeuwigheid meebewegen

2020 is voor ons sowieso een bijzonder jaar. In januari is het alweer dertig jaar geleden dat Albert van der Most MostWare oprichtte, een softwareontwikkelclub die klanten wilde helpen met mooie softwareoplossingen. Maar de wereld van IT ontwikkelde zich en MostWare ontwikkelde mee. Inmiddels is Albert helaas overleden, maar hij zou ongetwijfeld trots zijn dat zijn club al dertig jaar – een eeuwigheid in de IT-wereld – mee weet te bewegen met de markt, de juiste dingen weet te doen en steeds succesvoller wordt daarin. Marcel, Maurice en ik kijken met gezond vertrouwen uit naar de komende jaren. Ons kantoor is gegroeid, ons team is – letterlijk en figuurlijk – gegroeid en we zijn klaar om door te stomen naar de volgende fase van ons bestaan.

Geen wijn maar appelen

Maar eerst wensen we iedereen heel fijne feestdagen. Ook dit jaar hebben we weer gekozen voor een kerstgeschenk dat bij ons en onze klanten past. Geen flessen wijn of grote dozen met etenswaren, maar een biologisch geteelde appelboom op een fantastisch landgoed bij ons in de omgeving. Een symbool voor ons partnerschap, voor de groei en voor de vruchten die we er samen van plukken. Bovendien biedt de appelpluk ons ook nog eens de mogelijkheid elkaar te leren kennen buiten de normale werkmomenten. Dit jaar was dat een groot succes en komend jaar zijn uiteraard ook onze nieuwe klanten en relaties van harte uitgenodigd.

Een nieuw jaar vol inspiratie gewenst

Vanaf deze nieuwe werkplek wens ik iedereen heel fijne feestdagen toe. Geniet van het samenzijn met familie en vrienden. Ik kijk uit naar een nieuw jaar vol inspiratie en mooie samenwerkingen. Zit je al vol nieuwe ideeën en wil je daar eens over sparren? Neem gerust contact met me op.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager