Teams van Microsoft, wat kan je er nog meer mee?

Blogs

25 augustus 2017

Leestijd: 5 minuten leestijd

Blog

Mogelijkheden met teams groeien als kool! (en dan bedoel ik niet mijn collega Thomas Kool )
Teams, de nieuwe werkruimte met geïntegreerde chatfunctie in Office 365 van Microsoft. Wat teams nou precies doet tussen de andere Office365 applicaties beschreef Dennis Schellekens eerder in een blog ‘wat is teams’  In teams kun je samenwerken en allerlei bronnen samenbrengen, van bestanden, presentaties en een Wiki tot een projectplanner met Microsoft Planner.

Leuke aan teams is dat er ook al mogelijkheden zijn gebaseerd op bots. Techniek van zowel Microsoft als andere leveranciers geïntegreerd kunnen worden. Zo krijg je in je team een extra teamlid die je allerlei zaken uit handen kan nemen. Enkele leuke voorbeelden hiervan zijn:

 

ScrumGenius als de digitale scrummaster

Hij kan automatisch status updates opvragen bij de teamleden en op basis van zelf gecreëerde vragen een stand-up digitaliseren. Handig voor teams die niet continu bij elkaar of dezelfde tijden werken. Ook kan de ScrumGenius reminders sturen voor acties die nog open staan bij teamleden. Een bot die werk van de scrummaster automatiseert en uit handen neemt. Gaaf aan deze bot is dat het ook buiten teams om te gebruiken is met een e-mail integratie. Dit kan handig zijn om teamleden te betrekken van buiten je organisatie en die met notificaties, reminders en vragenlijsten ook betrokken te houden.

ScrumGenius

 


SecretaryBot om je te helpen met plannen

SecretaryBot is de bot om 1:1 meetings te plannen zonder dat je zelf op zoek gaat naar een plekje in beide agenda’s. Ik geloof zo maar dat deze bot het binnenkort ook moet gaan kunnen voor meetings met meer dan twee deelnemers.

SecretaryBot

 

Mailclark de bot die je helpt met externe communicatie

MailClark  is een bot die berichten kan ontvangen en verzenden per e-mail, Facebook en Twitter. Interessant voor support en sales organisaties die met MailClark meerdere kanalen bij elkaar kan laten komen en zelfs op basis van tags de berichten doorzet naar de juiste afdelingen. Vervolgens de antwoorden weer voor je terug plaatst op het juiste medium. Je digitale postkamer medewerker.

MailClark

 


Workbot die je helpt om alles in Teams te doen

Workbot is een bot die je helpt om allerlei integraties te maken met andere SaaS oplossingen en notificaties te automatiseren. Zo kan je in Teams opportunity details zien uit Salesforce of een ticket maken in Zendesk.

WorkBot

 

Microsoft Teams wordt serieus genomen

Op de sites van de makers van deze add-ons zie je dat het vaak begonnen is in Slack, de tegenhanger van Microsoft Teams. Mooi om te zien dat die ontwikkelaars dat ze nu ook Teams dusdanig serieus nemen en hun producten daar ook voor beschikbaar stellen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden uit de “bots” sectie in Teams en niet de “koppelingen” sectie van Teams die nog veel groter is.

 

Teams als de plek om samen te werken en de verbindende factor

Teams gaat een steeds centralere rol gaat spelen in het dagelijks werk van medewerkers bij MostWare en bij onze klanten. Waar voorheen iedereen Microsoft Outlook als centrale applicatie gebruikt wordt dat nu steeds meer Teams. Microsoft Outlook is een voorbeeld van een informatiesysteem waar je “reageert” op berichten. In teams kan informatie ook op die manier naar medewerkers toe komen in de vorm van reminders of het weergeven van informatie op het juiste moment. Van pull naar push dus!

 

Maak je al gebruik van teams?

Teams wordt dus steeds volwassener en zou wel eens de opvolger kunnen gaan worden van een (sociaal) intranet. Maak je al gebruik van Office 365? Ga dan aan de slag met Teams, het kan namelijk op alle devices gebruikt worden: Windows, Mac, iPhone, iPad, Android, Windows Phone en in je browser. (https://teams.microsoft.com)

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager