We horen vaak de wens om altijd en overal de beschikking hebben over de juiste en actuele informatie om het werk op een leuke en efficiënte manier te kunnen doen. Wat daar dan achteraan komt, is vaak: ‘Dan moet ik dus naar de Cloud; maar ik heb al infrastructuur.’ Dat is een – wijdverbreid – misverstand.
Jonge startups starten vaak helemaal in de Cloud, die slaan de fase van on-premise over. Maar voor bedrijven die al langer bestaan is dat lastig. Je kunt gefaseerd overstappen. Meestal wordt de Exchange-server als eerste naar de Cloud gebracht met Exchange Online.
Daar merkt de gebruiker weinig van, alleen komen er – vanuit de Cloud – extra functionaliteiten beschikbaar. Een volgende stap kan zijn dat je documenten waar je vaak aan samenwerkt naar de Cloud brengt met SharePoint Online. En natuurlijk met één gebruikersnaam en één wachtwoord voor alle functionaliteiten, of het nu on-premise is of in de Cloud. Zo kun je stap voor stap de voordelen van de Cloud inzetten in je organisatie.
We hebben een compleet volwassenheidsmodel ontwikkelt wat jou helpt om de juiste stappen te zetten in de goede richting? Hebben? Stuur mij gerust een bericht!