‘Overstappen van IT-partner gedoe? MostWare zorgt voor een zachte landing.’

Blogs

31 mei 2021

Leestijd: 6 minuten leestijd

Blog

Riksja Travel is een persoonlijke en eigenwijze reisorganisatie waar reizigers hun individuele reis kunnen samenstellen. Riksja wil dat iedereen die bij hen werkt blij is, want blije medewerkers zorgen voor blije reizigers. Des te belangrijker dat de overstap naar een nieuwe IT-partner soepel zou verlopen. Volgens Jeffrey van Eijk, system administrator bij Riksja Travel, zorgde MostWare voor een zachte landing.

Volwassen organisatie

In maart 2018 kwam ik bij Riksja Travel in dienst als system administrator. Ik zag ruimte voor verbetering en afgelopen jaar ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe IT-partner. Ik heb contact gezocht met een viertal bedrijven en uitgelegd waar Riksja voor staat en waar we naar op zoek waren. Zo ben ik gaan afstrepen. Eén bedrijf gaf al aan ons niet te kunnen helpen, een ander bedrijf was 100 procent cloudgericht. Wij hebben in 2018 een grote investering gedaan in een nieuwe infrastructuur die nog niet is afgeschreven, de verhuizing naar de cloud zou vooral zorgen voor extra kosten en daar zitten we – zeker in deze tijd – natuurlijk niet op te wachten. Uiteindelijk bleven twee bedrijven over, waaronder MostWare. Tijdens de gesprekken had ik echt het gevoel dat MostWare de meest volwassen organisatie is. Ze weten waar ze het over hebben, en al in de eerste gesprekken dachten ze echt goed met ons mee.

Grip op de complexe keten in je IT-omgeving

MostWare werkt met de MostWare IT Standaard (MITS), een soort Managed Services 2.0. Die standaard geeft niet alleen grip op de hele keten van schakels in je IT-omgeving maar helpt je ook een roadmap richting de toekomst te creëren. Het enige dat we zelf doen is het lokale beheer van onze laptops. We hebben een eigen helpdesk die dit beheer op zich neemt, en dat blijven we graag zelf doen. Neemt niet weg dat we altijd ondersteuning kunnen vragen, MostWare is onze specialistische achtervang dus. Heel fijn dat dat zo kan.

Helder projectplan

Wat mij opviel tijdens de migratie is dat MostWare een heel helder projectplan hanteert. Er ligt een heel stappenplan met taken en zaken die we moeten doorlopen, en ik weet precies wat van mij wordt verwacht, waar MostWare in actie gaat komen en waar we elkaar ontmoeten. Ik heb eerder een migratie gedaan, en dat ging wel even anders. Daarom had ik ook specifiek gevraagd of MostWare het initiatief in dit traject wilde nemen. Dat hebben ze heel goed opgepakt, zij hebben echt die kar getrokken.

De verwachtingen voorbij

Tijdens het onboardingstraject kwam MostWare erachter dat er veel zaken niet aan hun standaard voldeden. Een aantal van onze kritieke servers liepen achter in patchmanagement. Daar zijn Alex en Hugo van MostWare al tijdens de onboarding mee aan de slag gegaan, zodat we zo snel mogelijk weer op het juiste beveiligingsniveau zaten. Dat is echt meer dan ik had verwacht. Ik was ervan uitgegaan dat ik na het onboardingtraject van drie maanden een rapport zou krijgen met aandachtspunten, maar deze actie kwam veel sneller. Die proactiviteit, dat geeft vertrouwen.

Gerust hart

Deze overstap voelde in het begin wel een beetje dubbel voor mij. Toen ik dit traject inging, wist ik al dat ik binnenkort een nieuwe uitdaging bij een ander bedrijf aan zou gaan. Ik zou dus mijn werk uit handen gaan geven aan de nieuwe partner. Maar met MostWare als partner weet ik dat ik mijn werk ga overdragen aan een partij waar ik het volste vertrouwen in heb. Ik kan Riksja met een gerust hart achterlaten, wetende dat de IT goed geregeld is. Overstappen van IT-partner een gedoe? Nee, ik kan volmondig zeggen dat MostWare zorgt voor een zachte landing.

Meer weten?

Heb je het gevoel dat IT meer een noodzakelijk kwaad is, dan een middel om je organisatie vooruit te helpen? Ga dan eens vrijblijvend in gesprek met één van onze IT-consultants. Zij geven je graag nieuwe inzichten en inspiratie om met behulp van IT een boost te geven aan je business. Wij beantwoorden met plezier al je vragen over Managed Services.

Ook benieuwd hoe jij meer haalt uit jouw IT? Wil je weten hoe je jouw huidige IT-beheer transformeert van noodzakelijk kwaad tot de basis voor innovatie? Download snel onze whitepaper ‘IT-beheer noodzakelijk kwaad of businessversneller?‘ en ontdek hoe je met behulp van een strategische partner een toekomstbestendig platform bouwt.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager