Op zoek naar de NEE in ICT

Blogs

24 augustus 2022

Leestijd: 5 minuten leestijd

Blog

Martijn schreef het al in een van zijn eerdere blogs. Bij MostWare willen we een connectie voelen met onze klanten. Dat betekent ook dat als we een salestraject ingaan, we op zoek gaan naar een ‘nee’. Vreemd? Valt wel mee. Want als je echt je stinkende best doet om de ‘nee’ te vinden en je vindt ‘m niet, dan pas weet je dat de ‘ja’ een oprechte ‘ja’ is. In deze blog vertelt Dennis Schellekens wat deze aanpak ons brengt.

We komen niets verkopen

Als een partij interesse in ons als IT-partner toont, gaan Martijn en ik altijd eerst met de organisatie in gesprek. Dat is een gesprek van mens tot mens, waarin we niets komen verkopen. We gaan alleen maar kijken of wel elkaar leuk vinden. We geven onze partners altijd volop de ruimte om niet met ons verder te gaan. Want als er geen sprake is van wederzijdse aantrekkingskracht – noem het een klik, een match of een gezamenlijke missie – dan gaan we de relatie liever niet aan. Daar worden wij namelijk niet blij van en de klant ook niet. Wij noemen dat: op zoek gaan naar de ‘nee’ in ICT. Pas als beide partijen die ‘nee’ niet vinden, weten we zeker dat het goed is.

Proeftijd

Daarin gaan we zelfs zo ver, dat we in onze overeenkomst standaard een ‘proeftijd’ van drie maanden opnemen. Als de klant – of wij – na die drie maanden denkt: dit is niks, dan gaan we ieder ons weegs, zonder hard feelings of advocatengedoe. Tot nu toe heeft nog nooit iemand van deze optie gebruik gemaakt, maar de mogelijkheid is er wel. Dat is een prettig gevoel.

Geen concrete afspraken

Onlangs waren Martijn en ik op bezoek bij een potentiële klant in Rotterdam. We hebben anderhalf uur met elkaar om tafel gezeten voor Martijn en ik afscheid namen. Toen we beneden kwamen, keken we elkaar verbaasd aan en constateerden: we hebben helemaal niet gevraagd wat de volgende stappen zijn. We hadden wel een heel goed beeld van de organisatie en wat ze zoeken, en we hadden goed kunnen vertellen waar wij voor staan, maar we hadden geen concrete afspraken gemaakt over vervolgstappen. Is dat erg? Nee, dat is juist waar wij van houden. Een goed gesprek zonder dat de sales eraf druipt, gewoon aanvoelen of er een match is of niet. Inmiddels ligt er een mooi voorstel en ik verwacht elk moment een antwoord. In dit geval hopen we natuurlijk op een welgemeende ‘ja’.

De MostWare IT Standaard

Bij MostWare hanteren we de MostWare IT Standaard (MITS), een soort Managed Services 2.0. Hiermee krijg je meer grip op de complexe keten van schakels in je IT-omgeving én creëer je samen met ons een roadmap richting een digitale transformatie die je organisatie een positieve boost in de juiste richting geeft. Om jouw organisatie klaar te stomen voor de toekomst richten we ons bij MostWare op vier succesfactoren:

Deze vier onderdelen vormen samen ons MITS-programma. Managed Services, maar dan slimmer, beter en leuker. IT-beheer is slechts de basis. Een hele goede basis, dat natuurlijk wel, maar wat daarna komt is een stuk interessanter. Zodra de basis op orde is, gaan we namelijk pas echt meters maken. Zo toveren we jouw IT-omgeving om in een businessversneller. Ook jouw business versnellen met IT? Neem vrijblijvend contact op!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager