Groot bedrijf, grote IT-partner. Logisch toch?

Blogs

10 augustus 2022

Leestijd: 5 minuten leestijd

Blog

Veel IT-bedrijven zijn aan het consolideren. In 2021 was het tempo waarin overnames plaatsvonden in de Nederlandse IT-markt niet bij te benen, en 2022 ziet er al niet heel anders uit. Koren op de molen van grote bedrijven die op zoek zijn naar een IT-partner? Dennis Schellekens denkt daar anders over.

Asterix in een land vol Obelixen

Om ons heen zien we de ene na de andere IT-partij samengaan. Het is bijna niet bij te houden. Alleen al in het eerste kwartaal van 2021 werden er 139 deals gesloten. Wij voelen ons inmiddels een Asterix in een land vol Obelixen. Dat lijkt goed nieuws voor de grote bedrijven van deze wereld, want een groot bedrijf kiest voor een grote IT-partner, toch?

Groot is niet altijd beter

Groot is zeker niet altijd beter. Integendeel. Wat wij om ons heen zien, is dat het net even anders werkt. Ooit was je wellicht die grote, enorm belangrijke klant. Nu IT-bedrijven steeds groter worden, kom jij qua omvang misschien wel in de middenmoot terecht. Wat doet dat met de service die je krijgt? Ook zien we vaak dat klanten worden verdeeld over supportteams, waardoor die ene specialist niet meer altijd voor jou beschikbaar is. En het kan nog erger: misschien groeien die specialisten die jouw bedrijf door en door kenden wel door of vertrekken ze naar een ander bedrijf.

Slim, dapper en integer

Veel bedrijven, ook de grotere, zijn op zoek naar een partner die oog heeft voor hun wensen en behoeften, tijd voor persoonlijke aandacht en kennis van hun branche. Een Asterix dus. Niet voor niets staat Asterix in zijn dorp bekend als een van de slimste, meest dappere en meest integere onder de inwoners. Obelix daarentegen is dan wel enorm groot, maar niet bijster slim.

Klanten die weglopen, daar hebben we niets aan

Als je met ons zaken doet, krijg je alle aandacht die je nodig hebt. Een flinke dosis nieuwsgierigheid helpt ons daarbij. Als je die ene specialist nodig hebt, dan krijg je die. Wij zoeken bedrijven die bij ons passen, een klant scoren die volgend jaar weer – ontevreden – wegloopt? Daar hebben we niets aan. Er is maar één nadeel… Je moet uitkijken wat je ons vertelt tijdens een borrel. Als je daarmee kunt leven, kom dan gerust eens kennismaken. Ben je bang dat overstappen van IT-partner voor een hoop gedoe zorgt? Bij MostWare zorgen we voor een zachte landing.

De MostWare IT Standaard

Bij MostWare hanteren we de MostWare IT Standaard (MITS), een soort Managed Services 2.0. Hiermee krijg je meer grip op de complexe keten van schakels in je IT-omgeving én creëer je samen met ons een roadmap richting een digitale transformatie die je organisatie een positieve boost in de juiste richting geeft. Om jouw organisatie klaar te stomen voor de toekomst richten we ons bij MostWare op vier succesfactoren:

  • De basis: het IT-beheer
  • De sleutel naar succes: jouw eigen IT Business Strateeg
  • Een absolute must-have: security
  • Het geheime wapen: blijven leren

Deze vier onderdelen vormen samen ons MITS-programma. Managed Services, maar dan slimmer, beter en leuker. IT-beheer is slechts de basis. Een hele goede basis, dat natuurlijk wel, maar wat daarna komt is een stuk interessanter. Zodra de basis op orde is, gaan we namelijk pas echt meters maken. Zo toveren we jouw IT-omgeving om in een businessversneller. Ook jouw business versnellen met IT? Neem vrijblijvend contact op!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager