MostWare in 2029: een Efteling-beleving voor 15.000 medewerkers
Verwachtingsvol loop je met je ouders of schoolvriendjes richting de ingang. Het kenmerkende entreegebouw met de vijf grote punten doemt voor je op. Je hart gaat sneller kloppen. Eenmaal door de entree waan je je direct in een andere wereld. Welkom in de Efteling.

Bijna elke Nederlander
kent de Efteling-ervaring
Bijna elke Nederlander kent de Efteling-ervaring; een combinatie van gastvrijheid, verwondering en plezier waarbij aan de kleinste details is gedacht. Van de ‘papier-hier’ Holle Bolle Gijs tot de aankleding van de restaurants. En aan het einde van de dag ga je met een voldaan gevoel naar huis.
Deze ervaring gunnen wij de klanten van MostWare ook. Daarom hebben we onszelf voor een uitdagend doel gesteld. Een doel dat inspireert, verbindt en richting geeft voor de komende vijf jaar. Hoe dit er in de praktijk uitziet en wat het te maken heeft met de Efteling-beleving? IT-businessstrateeg Martijn Bloem en brandmanager Dennis Schellekens leggen het uit.
De Efteling als metafoor
“De Efteling is een metafoor voor ons bedrijf”, vertelt Dennis. “Het staat voor wat je als klant van MostWare mag verwachten. Net als de Efteling nemen wij onze klanten mee in een beleving die van a tot z klopt. Dat doen we in de eerste plaats door te investeren in duurzame relaties met onze klanten.”
Waarde creëren door te luisteren
Heb jij je ooit teleurgesteld gevoeld na een dagje Efteling? De kans is klein. Ondanks de prijs voor een entreekaartje, het wachten voor de attracties en de vermoeidheid aan het einde van de dag, is de Efteling-ervaring altijd de moeite waard. Het geheim? Echt luisteren naar de behoeften van de klant. Zo heeft het pretpark een Raad der Wijzen die bestaat uit bezoekers en vrienden die meedenken.
Werkgeluk als belangrijke pijler
De ‘samen uit, samen thuis’-gedachte passen we ook intern toe. “Werkgeluk is een belangrijke pijler voor het succes van MostWare”, vertelt Martijn. “Blije en gemotiveerde medewerkers zorgen immers voor tevreden klanten. Denk aan de altijd vrolijke Efteling-medewerkers die met plezier een lach op je gezicht toveren.
Laten we samen jouw magische IT-reis starten
Martijn luistert graag naar jouw verhaal. En omdat elke grote reis een goed begin verdient, nemen we vier kaartjes voor de Efteling mee.
Onze focus ligt dan ook op kwalitatieve en autonome groei.
Concrete stappen richting
de Droomvlucht
De Efteling-ervaring mag dan een groot en uitdagend doel zijn, de stappen ernaartoe zijn concreet, realistisch en motiverend. Vergelijkbaar met een agile sprint-aanpak. Dennis geeft als voorbeeld: “Afgelopen kerst hebben we al onze medewerkers een Eftelingcadeaubon gegeven, zodat zij de daadwerkelijke ervaring – voor het eerst óf opnieuw – samen met hun gezin of vrienden konden ervaren.” Martijn vult aan: “Ondertussen nemen we natuurlijk ook concrete inhoudelijke stappen om het gestelde doel te bereiken. Zo blijven we de persoonlijke klantrelaties verstevigen en organisaties inspireren. Dit doen we onder andere door onze kennis gul te delen, bijvoorbeeld via online artikelen, kennissessies en whitepapers. Ook kun je vrijblijvend met ons in gesprek gaan, daar zijn we heel open en transparant in. Je kunt alle kennis gewoon bij ons ophalen.” Dennis: “Die transparantie en eerlijkheid past bij MostWare. Je kunt als klant altijd rekenen op het echte verhaal. Of je nu inzicht wilt in je supporttickets, het financiële plaatje, de projectactiviteiten, doelstellingen of mijlpalen, we delen ze graag met je. Een gezonde en duurzame relatie begint immers met goed onderling vertrouwen.”
Op deze manier bewegen we samen met onze klanten, met een open blik en vol vertrouwen richting de toekomst. Waar we over vijf jaar met zijn allen staan? In een Efteling waar de ultieme klantbeleving centraal staat. Waar samenwerking en partnerships hoogtij vieren. Waar zakelijke doelen en plezier hand in hand gaan. Of, zoals Martijn het stelt: “We gaan straks allemaal samen door de Droomvlucht heen.”
Laten we samen jouw magische IT-reis starten
Martijn luistert graag naar jouw verhaal. En omdat elke grote reis een goed begin verdient, nemen we vier kaartjes voor de Efteling mee.