Hoogvliet Beheer & MostWare

Technisch Succes
#Infrastructuur
#Managed Services

Leestijd: 5 minuten leestijd

Case

Martijn Bloem

IT Business Strateeg

Op ons algemene nummer
+31 (0)
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)

Martijn Bloem

IT Business Strateeg

Met Managed Services beheert MostWare de volledige IT-infrastructuur van Hoogvliet Beheer, van servers tot virtuele werkplekken. In heldere taal en zonder gedoe. Zo kan Hoogvliet Beheer vertrouwen op een altijd werkende IT-omgeving.

Een IT-afdeling op afstand

“Onze samenwerking met MostWare gaat al een hele tijd terug.” Terwijl Nellie Rietkerk, Officemanager bij Hoogvliet Beheer, de exacte datum erbij zoekt, vertelt ze over het werk dat MostWare haar uit handen neemt. “Van het onderhouden van onze server, die in een datacenter staat, tot de beveiliging van de infrastructuur en werkplekondersteuning; MostWare verzorgt het volledige IT-beheer, zodat wij ons kunnen richten op onze kernactiviteiten.” Kernactiviteiten die bestaan uit het vastgoedbeheer van de eigen Hoogvliet supermarkten en daarnaast het beheren en exploiteren van een omvangrijke vastgoedportefeuille van winkels, supermarkten en parkeergarages die aan derden worden verhuurd. “Dit doen we met zes vaste personeelsleden en een flexibele schil, zodat we eenvoudig kunnen opschalen bij grotere projecten.” Een eigen IT-afdeling heeft Hoogvliet Beheer dan ook niet. Daarvoor vertrouwen ze op de kennis en kunde van MostWare, in de vorm van een Managed Services contract.

Ontzorgen en meedenken

“Sinds 1 mei 2009 zijn we al klant,” concludeert Nellie als ze de contractgegevens heeft gevonden. In die tijd heeft MostWare Hoogvliet Beheer goed leren kennen. Accountmanager Martijn Bloem legt uit: “Je kunt ons zien als een externe IT-afdeling die niet alleen op de achtergrond zorgt voor onderhoud, security en continuïteit van de volledige IT-infrastructuur, maar die ook met je meedenkt bij de modernisering van je werkplekken of andere strategische IT-vraagstukken.” Zo staat er voor Hoogvliet Beheer binnenkort een grote renovatie van hun unieke kantoor in de voormalige watertoren van Hazerswoude-Rijndijk op de planning. Nellie: “MostWare zorgt ervoor dat we tijdens de renovatie gewoon kunnen doorwerken op onze tijdelijke werkplek en dat we na de renovatie beschikken over de nieuwste technologie en moderne flexplekken.”

Geen ingewikkelde technische verhalen

Ook blijft Nellie dankzij MostWare goed op de hoogte van alle technologische ontwikkelingen en mogelijkheden. “Niet met ingewikkelde technische verhalen, maar met inspirerende kennissessies en duidelijke voorbeelden.” Duidelijkheid en goede communicatie vindt Nellie sowieso belangrijk. “Bij Hoogvliet Beheer spreken wij niet de taal van de IT’er, maar we vinden het wel belangrijk om goed op de hoogte te blijven. MostWare begrijpt dat. En nog belangrijker: ze begrijpen onze organisatie. Hierdoor zijn Martijn en zijn collega’s in staat om snel de vertaalslag te maken van de technologie naar onze wensen en behoeften en vice versa.”

Korte lijnen en snelle oplossingen

Behalve dat dit prettig is bij de inzet van nieuwe technologieën, is het ook fijn bij het oplossen van storingen. Nellie: “MostWare werkt met goed opgeleide servicedeskmedewerkers en als er iets aan de hand is, dan komen we altijd meteen bij de juiste persoon terecht. Hierdoor zijn de lijnen kort en worden incidenten of storingen direct adequaat opgelost. Je wordt bij MostWare dus niet eerst van het kastje naar de muur gestuurd of ‘lastiggevallen’ met de achterliggende technische processen. Die transparantie en prettige manier van communiceren in combinatie met het vermogen om vanuit onze organisatie mee te denken, maakt dat ik zeer tevreden ben over de Managed Services dienstverlening van MostWare. Ze nemen echt de moeite om jou en je organisatie te leren kennen.”

Veelgestelde vragen

Onze klanten vroegen zich de volgende dingen af, misschien heb jij dezelfde vraag?

  1. Willen jullie ook de verbinding naar datacenter en internet realiseren?

    Dit doen we graag met onze partner RoutIT. We selecteren de juiste aanbieder op basis van wat er beschikbaar is in de straat en in het kantoorpand. De aanvraag, levering en ingebruikname nemen we volledig uit handen en maken het onderdeel van de dienstlevering. Zo ontvangen wij als IT-afdeling van Hoogvliet ook de meldingen over bijvoorbeeld onderhoud of storingen en kunnen hierop de juiste acties ondernemen.

  2. Kunnen jullie een meerjarenbegroting maken om onverwachte kosten te voorkomen?

    Het is belangrijk om inzicht te hebben in wat er op korte en lange termijn vervangen moet worden. Op basis van de registraties van alle apparatuur in onze CMDB kunnen we aangegeven wat wanneer vernieuwd mag worden. Hierop kunnen we een meerjarenbegroting baseren. Elke najaar pakken we deze er samen bij en voegen we bij de start van het nieuwe jaar, ook een nieuw jaar aan de begroting toe. Veelal baseren we dit op de komende 5 jaar.

  3. Mag iedereen van Hoogvliet op de ontbijtsessies van MostWare komen?

    Het doel van de ontbijtsessies is om iedereen te inspireren over nieuwe technologie en mogelijkheden. We doen dit op het niveau van onze relaties, niet te technisch dus en vooral gebaseerd op “hoe werkt het, wat kan je er mee en wat levert het op” Geïnteresseerden van onze relaties zijn dus altijd welkom, of je nou vast contactpersoon bent of niet, wij inspireren jullie graag.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager