Op zoek naar de NEE in ICT

Blogs

1 april 2025

Leestijd: 6 minuten leestijd

Blog

Als we met een organisatie in gesprek gaan, zoeken we eigenlijk naar een ‘nee’.  Niet omdat we geen klanten willen, maar omdat we alleen verdergaan als het écht goed voelt. Bij MostWare willen we een connectie voelen met onze klanten. Geen standaard salestraject dus, maar een eerlijk gesprek van mens tot mens.
Martijn schreef het al in een van zijn eerdere blogs: we doen ons stinkende best om de ‘nee’ te vinden. En als we die niet tegenkomen? Dan weten we zeker dat de ‘ja’ oprecht is. In deze blog vertelt Dennis Schellekens wat die aanpak ons – en onze klanten – oplevert.

We komen niets verkopen

Als een organisatie interesse in ons als IT-partner toont, gaan Martijn en ik altijd eerst met de organisatie in gesprek. Dat is een gesprek van mens tot mens, waarin we niets komen verkopen. We gaan alleen maar kijken of wel elkaar leuk vinden. Geen salespraatje, geen demo, geen dikke presentatie. We komen gewoon praten. Want als het niet klikt op mensniveau, heeft een IT-traject geen schijn van kans. Dan zijn we eerlijk: beter van niet. We geven onze partners altijd volop de ruimte om niet met ons verder te gaan. Want als er geen sprake is van wederzijdse aantrekkingskracht – noem het een klik, een match of een gezamenlijke missie – dan gaan we de relatie liever niet aan. Daar worden wij namelijk niet blij van en de klant ook niet. Wij noemen dat: op zoek gaan naar de ‘nee’ in ICT. Pas als beide partijen die ‘nee’ niet vinden, weten we zeker dat het goed is.

Proeftijd

Daarin gaan we zelfs zo ver, dat we in onze overeenkomst standaard een ‘proeftijd’ van drie maanden opnemen. Als de klant – of wij – na die drie maanden denkt: dit is niks, dan gaan we ieder ons weegs, zonder hard feelings of advocatengedoe. Tot nu toe heeft nog nooit iemand van deze optie gebruik gemaakt, maar de mogelijkheid is er wel. Dat is een prettig gevoel. We geloven zo sterk in een goede match, dat we dat zwart-op-wit zetten. Bevalt het niet? Dan stoppen we gewoon. Zonder kleine lettertjes. Tot nu toe nooit nodig geweest, maar het geeft wél rust.

Geen concrete afspraken

Onlangs waren Martijn en ik op bezoek bij een potentiële klant in Rotterdam. We hebben anderhalf uur met elkaar om tafel gezeten voor Martijn en ik afscheid namen. Toen we beneden kwamen, glimlachten we naar elkaar. We hadden gedaan wat we altijd doen: een écht gesprek voeren. Geen afvinken van verkoopstappen, geen geforceerd vragen naar vervolgacties. Gewoon oprechte interesse en een echte connectie. En eerlijk? Dat voelde beter dan welke handtekening dan ook. Een paar dagen later stuurden we een voorstel dat precies aansloot op wat we hadden besproken — en het mooiste: het is een ja geworden. Verrast? Nee. Het voelde gewoon goed. En dat is precies waar we het voor doen.

Als de klik er wél is, dan gaan we samen aan de slag. En dan zorgen we dat die ja ook in de praktijk werkt — met een aanpak die helder, doordacht en flexibel is.

De MostWare IT Standaard

Bij MostWare hanteren we de MostWare IT Standaard (MITS), een soort Managed Services 2.0. Hiermee krijg je meer grip op de complexe keten van schakels in je IT-omgeving én creëer je samen met ons een roadmap richting een digitale transformatie die je organisatie een positieve boost in de juiste richting geeft. Om jouw organisatie klaar te stomen voor de toekomst richten we ons bij MostWare op vier succesfactoren:

Deze vier onderdelen vormen samen ons MITS-programma. Managed Services, maar dan slimmer, beter en leuker. IT-beheer is slechts de basis. Een hele goede basis, dat natuurlijk wel, maar wat daarna komt is een stuk interessanter. Zodra de basis op orde is, gaan we namelijk pas echt meters maken. Zo toveren we jouw IT-omgeving om in een businessversneller.

Benieuwd of wij bij elkaar passen?

Laten we gewoon eens praten. Geen verkooppraatje, geen verplichtingen — alleen een goed gesprek. En wie weet vinden we samen géén nee.

 

 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager