3 nieuwe tools in Microsoft Teams, speciaal voor eerstelijnsmedewerkers

Blogs

14 januari 2019

Leestijd: 5 minuten leestijd

Blog

Vorige week lanceerde Microsoft 3 nieuwe features in Teams die eerstelijnsmedewerkers helpen bij hun werk. We schreven al eerder over hoe belangrijk het is je eerstelijnsmedewerkers mee te nemen in de digitale transformatie. Voor die mensen ‘op de vloer’ heeft Microsoft bijvoorbeeld het 365-F1-abonnement bedacht. Nu heeft Microsoft hun samenwerkingstool Teams nog verder uitgebreid met drie nieuwe mogelijkheden om de eerstelijnsmedewerkers digitaal te ondersteunen. Wat zijn die drie features?

Aangepaste mobiele ervaring van Teams en nieuwe mobiele functies

De medewerkers op de vloer of aan het bed lopen over het algemeen niet met een relatief zware laptop rond. Mobiel is the way to work. Om makkelijk met collega’s te communiceren of informatie te delen, hebben veel van hen hun toevlucht genomen tot het gebruik van onveilige consumentenchat-apps. Dit brengt niet alleen veiligheidsrisico’s met zich mee, het is ook nog eens inefficiënt. Daarom heeft Microsoft zowel de mobiele ervaring aangepast als nieuwe mobiele functies toegevoegd. Dit geeft de eerstelijnsmedewerkers de tools die ze nodig hebben om effectief te communiceren en samen te werken, zoals het delen van locaties, slimme camera’s en de mogelijkheid om audioberichten op te nemen en te delen. Eenvoudig, vertrouwd en veilig.

Verschillende medewerkers hebben verschillende functies nodig, afhankelijk van hun rol. Sommige medewerkers hebben toegang nodig tot privéchats, agenda’s en oproepen, anderen misschien alleen tot teams en kanalen. IT-beheerders kunnen nu elke medewerker op rollen gebaseerde toegang geven tot die functies die voor die rol nodig zijn. Natuurlijk is er altijd de optie voor IT om een aangepast beleid te maken. Medewerkers kunnen zelf hun ervaring verder aanpassen door de modules die ze het meest nodig hebben vast te zetten in hun navigatiebalk.

Hou alle gesprekken bij elkaar (links), deel locaties en neem audioberichten op (midden) en pas het navigatiemenu aan (rechts).

Integreer personeelsmanagementsystemen met Teams met behulp van een nieuwe API

Veel bedrijven vertrouwen op personeelsbeheersystemen om belangrijke operationele taken met betrekking tot hun eerstelijnsmedewerkers af te handelen, zoals het inplannen van ploegendiensten, de salarisadministratie, secundaire arbeidsvoorwaarden, tijd en aanwezigheid. Microsoft heeft nu een reeks nieuwe API’s geïntroduceerd waarmee organisaties hun bestaande personeelsbeheersystemen met Teams kunnen integreren. De eerste API is de Graph API for Shifts, de planningstool in Teams. Hierdoor hebben managers en medewerkers naadloze toegang tot personeelsmanagementsystemen, rechtstreeks vanuit Teams. Deze API komt later dit kwartaal in een openbare preview beschikbaar.

Met Shifts kunnen managers eenvoudig ploegendiensten plannen, en teamleden kunnen planningen bekijken en wijzigingen aanbrengen, allemaal real time.

Houd je eerste lijn betrokken en gemotiveerd met de nieuwe waarderingsfunctie

De medewerkers op de vloer en aan het bed spelen een sleutelrol bij het vertegenwoordigen van je bedrijf. Het erkennen van hun werk kan bijdragen aan hun tevredenheid. De nieuwe waarderingstool, die dit kwartaal wordt uitgerold, geeft managers en medewerkers een eenvoudige manier om collega’s te erkennen en te complimenteren, rechtstreeks in de Teams-app, waar het hele team het kan zien.

Met de waarderingstool deel je je erkenning.

Nieuwsgierig?

Meer weten over hoe Teams jouw eerstelijnsmedewerkers op de beste manier kan helpen? Kom gerust langs voor een kop koffie of thee, want onze partnerschap begint bij een goed gesprek. Bel even naar 071-5791010 of chat met ons via de website, dan plannen we een afspraak!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen regelen?

Dit is Dennis, hij adviseert je graag. Neem vrijblijvend contact op!
Dennis

Kom met ons in contact

Op ons algemene nummer
+31 (0)71 579 10 10
Of direct naar de helpdesk
+31 (0)71 579 10 15

Supportvraag? Maak een ticket aan of bekijk de status van je ticket op onze portal mijnmostware.nl

Dennis Schellekens

Brand Manager